Bröllopstårta

Bröllopstårta på trappa med rosor och silvermönster, och små pärlemopärlor.



Kommentarer
Postat av: Simone

så himla fina och romantiska tårtor,när man ser dem så vill man gifta sig igen.Mina var absolut inte fina,men så gifte jag mig utomlands och i ett fattigt land.

Man tar de man haver.

2011-10-07 @ 20:09:10
URL: http://smulansbakblogg.blogspot.com
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Så fina

2011-10-07 @ 20:18:56
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Emma

Hej



Du är verkligen duktig! Får jag fråga dig hur du göra dina rosor? OCh en fråga till, spritsar du längst ner på tårtans kant eller finns det några sådana kulor att köpa?

Mvh Emma

2011-10-10 @ 09:43:20
Postat av: Helena Emanuelsson

Hej,

Det var en vacker tårta. Jag undrar bara hur du har gjort deras initialer. Är dom spritsade för hand eller har du någon mall?

Med vänliga hälsningar

Helena Emanuelsson

2011-10-12 @ 12:31:11
URL: http://www.bockmosseberget.se
Postat av: Marie

Tack alla för era fin komplimanger:)

Emma: Jag gör mina rosor helt utan verktyg. Börjar med en kon och sen gör jag runda kulor som jag plattar till med fingret i en plastpåse, sen bygger jag ett blad i taget runt min kon tills jag har den i den storleken jag vill ha.

Denna kanten har jag spritsat, med tyll nr 18 Av Wilton eller tyll nr 81 om det är av märket Parpen.

Det finns ett verktyg som heter pärlbårdsutstickare, som du kan göra fina pärlband i, med sockerpasta eller marsipan.

Helena: Initialerna är gjorda i sugarpaste, som jag rullat i önskad tjocklek. Sen har jag ritat upp på ett papper hur jag vill att bokstäverna ska se ut, och lagt i en plastficka , sen format sockerpastan ovanpå plastfickan med hjälp av mallen under. Ibland har jag hittat fina initialer på internet som jag skrivit ut och använt mig av.

2011-10-12 @ 20:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0