Dop cupcakes



Idag har jag gjort en bröllopstårta och en svampbob tårta.
Men hinner tyvärr inte ladda ner bilderna i datorn, så det blir istället
de här söta dop cuppisarn som ni får se idag. Det är ljusa vanliga muffins
med kristyr på. Det är kristyr på dem för att de ska inte ätas, utan de står
som prydnad i min butik, för att ge lite exempel på hur man kan dekorara
sina dop cupcakes. Ska försöka hinna ladda upp bröllopstårtan i morgon.
Hoppas ni får en trevlig kväll! Nu ska vi snart till våra grannar som har
bjudit oss på middag idag, ska bli supergott!!!!! Ses i morgon!

Kram Marie

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!



Jätte fina tårtor och cupcakes du gör.

Jag skall ha dop för min son, skulle gärna vilja göra sånna som du har gjort för dop. Hur gör man dem? // Sara

2010-03-19 @ 15:07:55
URL: http://saratoll.blogspot.com
Postat av: Marie - Cakes and Sweets

Sätt muffinsformar i en muffinsplåt när du ska baka dem, på så vis så håller formarna formen. Sen spritsar du ett swirlmönster med tex frosting.

Du kan söka recept på olika frostings på nätet.Jag har tyvärr inte hunnit att lägga upp några här på bloggen än. Jag har använt lite olika utstickare för att göra de olika dekorationerna. Dekorationerna har jag gjort i flowerpaste. dopskorna är färdiga dopskor i kristyr som jag säljer i min tårtbutik( de finns nog inte i webbutiken än). Blomutstickare och bebissaksutstickare finns också att köpa.Stjärnorna har jag gjort med utstickare och i flowerpaste, de små hjärtanen är sockerhjärtan som också finns att köpa.Stora spritstyllar att spritsa med finns ocks, men tyvärr inte kommit ut i webbutiken än, men de går ändå att beställa. www.marieshobbycorner.se

Hör gärna av dig på min mail, så kan jag berätta lite mer, och om det är något som inte kommit ut i webben som du skulle vilja ha.

Mvh Marie

2010-03-19 @ 22:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0