Desserttable

Vår dotter Ronja fyllde 8 år i maj....men jag hade fullt upp då, och vi skulle ha hennes barnkalas lite senare....hm ja, tiden bara sprang iväg...men nu har vi äntligen haft det. Hon bjöd tjejerna i sin klass på kalaset. De är inte så många tjejer..7st ...men det var lite lagom. Vi kom fram till att vi ville göra ett fint desserttable, och temat blev i rosa och lite cupcakes.


Här har vi dessertbordet!!!!


Cupcakes, Hallonsaft  i fina ölflaskor som vi rengjort och klistrat på egna etiketter på.
Mannen hjälpte till med planeringen av kalaset genom att tömma ölflaskorna:) HI HI!!!
Och några söta Cake Pops som är gjord med den här formen.


Vi hade även Marshmallows och rosa maränger, mini donuts,
rosa och vita tuggummikulor, dekorerade mums mums.
Tyvärr gick skrivaren sönder, så jag fick inte ut mina etiketter
till godsakerna här på bordet.


Det dukade bordet, med egngjorda placeringskort. Vi vek servetterna till solfjädrar.


Här har vi ett gäng glada tjejer, och deras cupcakes de gjorde när vi spelade
cupcakespelet.


De gjorde egna broscher i Cold Porcelain med cupcakes på. De fick sockervadd, välkomstdrink,
med isbit och ispinne. Vi hittade på ett eget cupcakespel som var jätteroligt! Cupcaken fick de sen med sig hem.
När man slog en 1:a fick man ta en cupcake, 2:A spritsa frosting, 3:a strössel, 4:a oblatfjäril,
5:a den söta lilla korgen, 6:a så igen!!!  Vi skickade hela tiden runt tärningen varv på varv, tills
alla hade fått sin Cupcake färdig.

Vi hade ett lyckat kalas och alla var jättenöjda!
Ronja hälsar och tackar alla sina kompisar:)

Kommentarer
Postat av: Ida

Waow vilket underbart kalas!

Sånt vill jag med ha när jag fyller år :)

Snyggt jobbat!

2011-09-11 @ 18:54:18
URL: http://dobelieve.blogg.se/
Postat av: Anne

Du e alltid så påhittig. Ska bli kul att få hjälp av dig när jag skall ha kalas för mina barn syrran :)

2011-09-11 @ 22:32:53
Postat av: Marie

Tack Ida!

Och tack Anne!! Jag längtar tills jag ska bli moster, och vill jättegärna hjälpa till med dina barnkalas...mina barn börjar ju bli stora nu ...och det är så många kalas jag skulle vilja gjort med dem när de var små som inte blev av. Längtar....hoppas allt är bra med er. Kram M

2011-09-11 @ 22:38:04
Postat av: Marias Söta Saker

Oj så himla fint, jag bara älskar dessertbord!!

2011-09-12 @ 09:21:35
URL: http://sotasaker.blogspot.com
Postat av: Karin

Var har du köpt de söta flaskorna?



Kram Karin

2011-09-12 @ 17:39:13
URL: http://www.bagerskan.se
Postat av: Marie

Tack Maria:)

Karin: Flaskorna har jag köpt på systemet...de heter Norrland ljus. Mannen blev jätteglad...det var han som fick tömma dem:)

2011-09-12 @ 18:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0